Kommande händelser

Ånej, inställt igen!

På grund av de senaste rapporteringarna om ökad smittspridning i Östergötland och de striktare restriktionerna i regionen ställer vi in den efterlängtade utställningen "Footprint" med James Bates i samarbete med Rebecka Eriksson, för allas säkerhet.

Utställningen "Footprint" med James Bates målningar och Rebecka Erikssons textila bearbetning av tavlorna ger i hög grad individuella natur- och landskapsbilder där yta och motiv har lika stor betydelse.

James Bates är utbildad på bl.a. Liverpool College of Art (1977-1980), Royal College of Art (1981-1984), Kungliga Konsthögskolan i Stockholm (1984-1987). Han har erhållit ett flertal utmärkelser av exempelvis Konstakademien, Konstnärsnämnden och British Council. Han har också haft en mångfald utställningar både nationellt och internationellt.

Som sagt, utställningen är för närvarande inställd, men ge inte upp! Den kommer att bli av, vi kan bara inte i dagsläget säga när, så håll ut!

OBS OBS OBS Ändringar i det kommande programmet!

På grund av det osäkra läget i den pågående pandemin blir vi tyvärr tvungna att göra lite omstuvningar i höstens program.

Den planerade utställningen med James Bates och Rebecka Eriksson i oktober flyttas istället till 14 -26 november, då vi kan genomföra en mycket spännande utställning på ett säkert sätt! Utställningen med Stefan W Igelström kommer istället att ske någon gång under 2021.

Tyvärr måste vi däremot ställa in medlemsutställningen då vi inte kan garantera att genomföra den på ett säkert sätt.

Det är vår förhoppning att övrigt program skall kunna genomföras enligt planerna, men i dessa tider är ingenting säkert. Vad vi däremot vet är att när tillvaron kan återgå till det normala kommer många intressanta utställningar och utflykter att stå på programmet för att tillfredsställa vårt uppdämda behov av konst, så håll ut!

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och detta innebär bl.a. att ingen vernissage kommer att hållas och ingen förtäring kommer att serveras. Vi hoppas också att du som besökare visar hänsyn genom att hålla avstånd till andra och avstå från besök om du känner dig sjuk.

Följande utställningar är i dagsläget klara för återstående 2020 och 2021:

* 14 - 26 nov 2020     James Bates och Rebecka Eriksson, Örebro.                                                     Tyvärr inställd pga skärpta restriktioner
* 5 - 10 dec 2020      Medlemsutställningen är också tyvärr inställd

* 20 mars - 1 april   Verkstadsmålarna
* 8 - 20 maj 2021     Lars Åke Pettersson 2:a minnesutställningen
* 18 - 30 sep 2021    Christine Jacobsson, Vadstena
* 16 - 28 okt 2021    Mona Huss Walin, Stockholm
* 4 - 9 dec 2021       Medlemsutställning

Någon gång under 2021 Stefan W Igelström, Vittsjö

* Början maj 2022    Lars Åke Pettersson 3:e och avslutande                                                           minnesutställningen