Kommande händelser

Inbjudan till studiebesök i Ödeshög och Linnefors

Motala Konstförening anordnar en studieresa lördagen den 7 mars för medlemmar och anhöriga.

Vi åker till Ödeshög och besöker en av Sveriges främsta natur- och fågelmålare, Gunnar ”Gebbe” Björkman. Därefter besöker vi Omkulturs galleri och så passar vi på att ta ett besök hos Narr, Ödeshögs chokladfabrik. Sedan går färden vidare till Väderstads Centralkrog för lunch. Studieresan avslutas i Linnefors krukmakeri hos Jeanette Bennich, en fantastiskt duktig keramiker. Därefter blir det hemresa till Motala.

Tider: samling kl. 08.30 vid Järnvägsstationen och kl. 09.00 avfärd mot Ödeshög. Mellan kl. 10.00 och 12.10 är det aktiviteter i Ödeshög.

12.30 lunch i Väderstad.

14.00 studiebesök i Linnefors och beräknas åter i Motala kl. 15.30

Kostnad: ca 200 kr/deltagare. ( 20 kr i inträde hos ”Gebbe”, lunch 105 kr och resekostnad ca 60 kr. Ta med lite kontanter för inträden och resekostnaden).

Praktiska detaljer: Vi åker i privata bilar och delar på kostnaden, 240 kr/fordon. Ta gärna med eftermiddagsfika att inta i Linnefors.

Anmälan: Anmälan görs till PG Igelström, 0701304008 (gärna sms) eller e-post pgpegon@gmail.com. Ange alla deltagares namn och kontaktuppgifter. Meddela dessutom om du/ni kan tillhandahålla bil för studieresan.

Följande utställningar är i dagsläget klara för 2020 och 2021:

* 21 mars - 2 apr      Vårsalong med Verkstadsmålarna
* 9 - 21 maj 2020      Lars Åke Pettersson 2:a minnesutställningen
* 3 - 15 okt 2020      James Bates och Rebecka Eriksson, Örebro
* 14 - 26 nov 2020     Stefan W Igelström, Vittsjö
* 5 - 10 dec 2020      Medlemsutställning

* Början maj 2021    Lars Åke Pettersson 3:e och avslutande                                                           minnesutställningen
* 18 - 30 sep 2021    Christine Jacobsson, Vadstena
* 16 - 28 okt 2021     Mona Huss Walin, Stockholm